dinsdag 18 maart 2014

Sleutelhangers

Kuno heeft vandaag zijn spreekbeurt over 3D printen (met live demonstratie) gehouden. Hij had een mooie presentatie gemaakt waarin hij foto's had verwerkt die hij vorige week op de Ulti-evening had gemaakt. Ook leek het hem leuk om dan voor alle kinderen een sleutelhanger met hun naam uit te printen. Dat leek me nogal een project, om al die 32 sleutelhangers te ontwerpen.

Maar omdat ik al vermoedde dat we niet de eersten zijn die op dit idee komen, ging ik eerst maar eens kijken op Thingiverse. Dat is een geweldige site, waar veel mensen hun ontwerpen delen, die je dan zo kan downloaden en uitprinten. Omdat wij nog niet heel goed zijn met Sketchup om zelf iets te ontwerpen, is dit een geweldige bron voor uitprint projectjes.



En natuurlijk vind ik er ook naamsleutelhangers en wel in de vorm van een customizable app, waardoor ik 32 sleutelhangers met alle namen van Kuno's klas kon genereren! De spreekbeurt was een enorm succes, en Kuno stuiterde de rest van de dag hyperblij rond met een 9,5.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten