maandag 10 maart 2014

3D print monsters!

Pfoe, eindelijk even rust, ze zijn naar school. Vanochtend om 6 uur stond er een al geheel aangeklede Kuno naast mijn bed, die volgens mij niet zoveel geslapen had van de opwinding. Er moest dringend verder geƫxperimenteerd worden met een Lego schildje wat nog niet lukte om uit te printen. Robin volgde met de vraag wanneer we andere kleuren filament gingen bestellen voor een verzameling mini konijntjes. Evan kwam zijn wensen uitleggen terwijl ik onder de douche stond.
Kortom. We zijn nu in het trotse bezit van een Ultimaker Original! Donderdag, vrijdag en zaterdag ben ik bij Protospace druk bezig geweest hem in elkaar te zetten. Dat was best een pittig karwei, ik heb geen ervaring met dit soort projecten. Maar het is uiteindelijk gewoon een soort ingewikkelde IKEA kast, met een zeer gedetailleerde beschrijving op de Ultimaker wiki. Kuno en Evan zijn ook nog komen helpen (Robin moest huiswerk maken), en dat ging eigenlijk ook heel goed. Ze vonden het geweldig om te doen!
Sinds we hem zaterdagavond thuis hebben zijn we begonnen we met de aspecten van het 3D printen onder de knie te krijgen. Dat is nog niet meteen zonder haken of ogen. Dat is geen probleem, het is voor ons allemaal tenslotte een leer-project. Zo wil Kuno een lego-schildje uitprinten, wat rechtop staat. Dat valt telkens na ongeveer een centimeter om. Robin's konijntje kreeg aan het einde van de print nog een dikke druppel PLA kado, wat we met een schuurpapiertje er af probeerden te krijgen.
Gelukkig is er eens in de zes weken een Ulti-evening, en toevallig is die vanavond! Kuno en ik gaan er heen om meer te leren over het print proces.

1 opmerking: